Winkelwagen

Algemene leveringsvoorwaarden

Gegevens over het bedrijf

Swiss Clinic
Broekdijk West 18
3621LV Breukelen
Nederland
Telefoon: 085-8885147
Email: klantenservice@swissclinic.nl
Bedrijfsnaam: SE 556776-5622
KVK: 30053703
BTW: NL003633093B01

Let op: gebruik dit adres niet om artikelen te retourneren. Het retouradres vind je onder "RETOURNEREN" op deze pagina. Het adres voor artikelretouren kun je ook vinden in de voettekst of door contact op te nemen met de klantenservice via klantenservice@swissclinic.nl Voor algemene vragen over productretouren, productgaranties en andere zaken betreffende de klantenservice kun je telefonisch contact met ons opnemen of een e-mail sturen naar klantenservice@swissclinic.nl

AKKOORD

Door akkoord te gaan met deze Algemene leveringsvoorwaarden is een overeenkomst afgesloten tussen het bedrijf en de klant. Voor iedere bestelling die wordt ontvangen wordt automatisch per e-mail een bestellingsbevestiging verzonden.

RECHT OP ANNULERING

Neem altijd contact op met onze klantenservice voordat je een artikel retourneert. Vergeet daarbij niet je klantnummer of factuurnummer te vermelden. Bij Swiss Clinic hebben klanten altijd het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van een artikel de aankoop te annuleren. Het recht om te annuleren geldt voor producten en verpakkingen die intact zijn, dus die onbeschadigd en ongeopend zijn. De klant betaalt de retourportokosten. Nadat je je aankoop hebt geannuleerd, betalen we je binnen 30 dagen je geld terug. Wanneer je een artikel wilt laten terugkopen of wilt ruilen, kun je contact met ons opnemen via klantenservice@swissclinic.nl.

DE GEVOLGEN VAN HET GEBRUIKMAKEN VAN JE RECHT OP ANNULERING

Als je deze overeenkomst annuleert, betalen we je alle bedragen terug die we van je hebben ontvangen, met inbegrip van de verzendkosten (met uitzondering van verzendkosten voor een door jou gekozen verzendmethode die duurder was dan de goedkoopste standaard verzendmethode die we aanbieden). De terugbetaling wordt zo snel mogelijk gedaan, maar in ieder geval binnen 14 dagen na de datum waarop je ons hebt meegedeeld dat je de overeenkomst annuleert. Voor de terugbetaling maken we gebruik van dezelfde betaalwijze als die van de oorspronkelijke transactie, tenzij we uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen. In ieder geval levert de terugbetaling voor jou geen extra kosten op.

BETALINGEN

Betalen voor je bestellingen bij Swiss Clinic kunnen op de volgende manieren:

- iDeal:

iDeal is een onafhankelijke betalingspartner die op een veilige wijze de transactie tussen jou en Swiss Clinic plaats laat vinden. Wanneer je jouw bestelling afrondt betaal je via het officiële iDeal scherm. Dit betekent dus een veilige verbinding en een veilige transactie. Het verschuldigde bedrag zal van jouw rekening naar Swiss Clinic overgemaakt worden.

- PayPal: 

Met een PayPal account kunt u direct betalen voor al uw aankopen zonder dat u persoonlijke informatie over het net hoeft te sturen. PayPal is dus een hele makkelijke en veilige betaalmethode. Om te kunnen betalen met PayPal, moet u zich eenmalig registreren. Dit kunt u het beste doen vóórdat u een aankoop doet. Na de eenmalige registratie kunt u ten allen tijde gebruik maken van de PayPal rekening. Op de PayPal website kunt u heel eenvoudig het tegoed online aanvullen. Het geld is direct beschikbaar voor betalingen of aankopen.

- Credit Card: 

Wanneer je een creditcard bezit is het mogelijk om bij Swiss Clinic voor je bestelling te betalen met je creditcard. De betaling wordt direct overgemaakt naar Swiss Clinic. Op je account van Swiss Clinic en je persoonlijke creditcard afschrift zie je een bevestiging van je reeds betaalde bestelling. Jouw gegevens worden direct geverifieerd bij de creditcardmaatschappij, die jouw betaling na enkele seconden goedkeurt.

- Vooraf Overmaken:

    •    U krijgt hier voor een bevestigings email met de gegevens
    •    U doet de betaling
    •    Vermeld hierbij altijd het betalingskenmerk
    •    Na een verwerking van ongeveer twee werkdagen wordt de order in behandeling genomen
    •    Uw bestelling zal hierna zo spoedig mogelijk verzonden worden

- Webshop Giftcard: 

De Webshop Giftcard lever je eenvoudig in Swiss Clinic. Je plaatst een bestelling in de winkel naar keuze op exact dezelfde manier als je dat normaal zou doen. Wanneer je gaat betalen, kies je op de pagina met betaalmethodes (zoals bijvoorbeeld iDEAL of creditcard) voor de betaalmethode Webshop Giftcard.

- Achteraf betalen met Klarna:

Wij bieden de mogelijkheid om achteraf te betalen. Dit is niet met een acceptgiro, maar met de betaalmethode 'Klarna'. Wanneer je voor deze betaalmogelijkheid kiest, wordt de factuur, met betaalspecificaties, een aantal dagen na het versturen van de bestelling per e-mail door Klarna toegestuurd. 

Klarna voert voor Swiss Clinic het volledige achteraf betaalproces uit. Heb je vragen over betaling of waarom je bestelling niet wordt goedgekeurd door Klarna? Neem dan contact op met Klarna via 020-8082852 of chat via klarna.nl/klantenservice. Klarna is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur. Meer informatie vind je op www.klarna.nl.
Zodra het pakket door Swiss Clinicl wordt verzonden, ontvang je per e-mail een digitale factuur van Klarna. Je hebt vervolgens 14 dagen de tijd om  te betalen. De betalingsgegevens zijn terug te vinden op de digitale factuur. Via Mijn Klarna heb je een volledig overzicht van de factuur of de betaling.

Met vragen over de status van uw betaling of andere vragen over deze betaalwijze kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

- Bancontact/ Mr Cash

Voor onze Belgische klanten is het mogelijk om veilig te betalen via Bancontact/ Mr Cash. 
Bancontact/Mr Cash betalingen worden direct verwerkt waardoor orders dezelfde dag nog verstuurd kunnen worden.

Multisafepay

Bij Swiss Clinic betaal je altijd via onze betalingspartner MultiSafepay.

  • Zelf online betalingen regelen.
  • Duidelijke vertrouwde betalingsschermen vanuit je eigen bank.
  • MultiSafepay is een onafhankelijke derde partij tussen jou en Ridam Notions BV.
  • Veilige betalingsverbinding.

MultiSafepay waarborgt jouw veiligheid met een veilige SSL-verbinding. MultiSafepay is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende payment service provider (PSP) in Europa.

TERUGBETALINGEN

In het geval van een terugbetaling wordt deze hoofdzakelijk gedaan door het bedrag terug te boeken naar de creditkaart of bankrekening of door het bedrag naar een gespecificeerde bankrekening over te schrijven. De terugbetaling wordt gedaan binnen enkele dagen nadat de annulering die heeft geleid tot de terugbetaling is afgehandeld.

PERSOONSGEGEVENS EN ADRESGEGEVENS

Door akkoord te gaan met onze Algemene leveringsvoorwaarden stem je er ook mee in dat je aankoop- en contactgegevens door Swiss Clinic AB zullen worden gebruikt. Je contactgegevens hebben we natuurlijk nodig om contact met je op te nemen en de artikelen te leveren. Als klant heb je de plicht ervoor te zorgen dat het verzendadres dat je opgeeft juist is. Bovengenoemde gegevens worden opgeslagen en worden gebruikt voor informatie- en marketingdoeleinden. Vanzelfsprekend kun je ons op ieder moment schriftelijk meedelen dat je bezwaar hebt tegen het gebruik van je persoonsgegevens voor marketingdoeleinden. We behandelen je persoonsgegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en garanderen je dat je klantgegevens uitsluitend worden gebruikt door Swiss Clinic AB.

LEVERTIJDEN

Swiss Clinic verzendt het overgrote deel van de artikelen die op werkdagen voor 23:30 uur besteld zijn nog dezelfde dag. PostNL levert vervolgens doorgaans binnen 1 à 2 werkdagen. Mocht een artikel onverhoopt niet op voorraad zijn dan word je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gesteld. Controleer altijd of het adres dat je opgeeft bij de bestelling juist is om vertragingen in de bezorging te voorkomen. 

Alle bestellingen van Swiss Clinic worden verstuurd via PostNL

Wanneer een pakket niet bij jou of de geadresseerde afgeleverd kan worden, wordt het bij de buren aangeboden. Als het pakket ook bij de buren niet afgeleverd kan worden, wordt het de volgende dag nog een keer aangeboden. De kans is dus aanwezig dat de zending dan een dag later wordt ontvangen door de geadresseerde.

Als de geadresseerde en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan wordt er door de medewerker van PostNL een bericht in uw brievenbus achtergelaten. Daarop staat bij welk postkantoor of PostNL Servicepunt je of de geadresseerde het pakket kan ophalen. Hiervoor heb je drie weken de tijd.

VERTRAGINGEN IN DE BEZORGING

Wanneer er vertragingen in de bezorging zijn, stellen we je hiervan onmiddellijk op de hoogte en geven we de nieuwe bezorgdatum aan. Als klant heb je het dan recht om zonder extra kosten je aankoop te annuleren.

LEEFTIJDSLIMIET

We accepteren geen bestellingen van personen jonger dan 18 jaar.

BTW

Al onze prijzen zijn inclusief btw.

ZWITSERSE KWALITEIT

De kwaliteitsgarantie van Swiss Clinic geldt voor alle nieuwe bestellingen en houdt in dat wanneer je onverhoopt niet tevreden bent met onze gegarandeerde kwaliteit en je het product volgens onze instructies en voorwaarden hebt gebruikt, je contact kunt opnemen met de klantenservice voor een volledige terugbetaling. Deze garantie mag per product en per klant slechts eenmaal worden gebruikt. Om aanspraak te maken op de garantie, moet het product in de originele verpakking worden geretourneerd en moet er nog minstens 75% van de inhoud van het product resteren. Let op: de garantie geldt alleen voor je eerste aankoop van het betreffende product.

SCHADE TIJDENS DE VERZENDING

Neem onmiddellijk contact met ons op wanneer je bij ontvangst ontdekt dat een verpakking beschadigd is.

FRAUDULEUZE BESTELLINGEN EN ACTIVITEITEN

We raden je aan om te controleren of alle gegevens die je hebt verstrekt juist zijn voordat je een bestelling plaatst. Van alle frauduleuze activiteiten en bestellingen doen wij aangifte bij de politie en wij melden deze bij onze online betalingsverwerker.

RETOUREN

Omdat onze producten onder ongunstige opslagomstandigheden (zoals hoge temperaturen) in kwaliteit achteruit kunnen gaan, vragen we je onmiddellijk contact op te nemen met onze klantenservice wanneer je een product wilt retourneren. Als je geen contact opneemt met de klantenservice voordat je een product retourneert, kunnen wij verwerkingskosten in rekening brengen. Alle artikelen moeten worden geretourneerd aan,

Swiss Clinic
Antwoordnummer 1749, 
2973 ZZ Molenaarsgraaf

zonder onnodig uitstel en niet later dan 14 dagen na de datum waarop je ons je besluit hebt meegedeeld de overeenkomst te annuleren. Het recht om te annuleren geldt zolang producten binnen deze periode van 14 dagen worden geretourneerd.

KLACHTEN

Wanneer je een defect product of een product met gebreken hebt ontvangen, vragen we je onmiddellijk contact op te nemen met onze klantenservice via klantenservice@swissclinic.nl. Omschrijf daarbij het defect of gebrek zo gedetailleerd mogelijk. Wanneer we het probleem niet kunnen oplossen, heb je natuurlijk het recht een klacht in te dienen en te vragen om een nieuw product. Klachten moeten worden ingediend volgens de aanwijzingen die wij geven. Wanneer wij besluiten het defect of gebrek waar de klacht over gaat te herstellen of een nieuw product te leveren, vergoeden wij al je verzendkosten binnen 14 dagen na de datum waarop we het product met een defect of gebrek hebben ontvangen. Alle retouren en terugbetalingen moeten zonder onnodig uitstel worden uitgevoerd. Als klant heb je drie jaar de tijd om een klacht in te dienen, uitgezonderd bij producten met een vervaldatum na opening. De klachtenproducedure verloopt volgens de Britse consumentenwetgeving (Consumer Purchases Act).  Let op: een artikel is uitsluitend defect of heeft uitsluitend een gebrek wanneer er sprake is van een fabricagefout. Hieronder vallen niet variaties in kleur die producten mogelijk hebben.

GEBRUIK

Wanneer je zwanger bent of borstvoeding geeft, moet je altijd je arts raadplegen voordat je onze producten gebruikt. Producten voor wittere tanden mogen over het algemeen niet worden gebruikt door mensen met tandvlees dat in slechte staat is of met cariës. Wanneer je hierover twijfelt, raden we je aan contact op te nemen met je tandarts voordat je begint met de behandeling. Swiss Clinic AB kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig gevolg dat voortvloeit uit het onjuist gebruik van producten. Het is belangrijk dat je van ieder product de gebruiksaanwijzing leest voordat je het gebruikt.

 

GEEN VERBORGEN KOSTEN OF VERPLICHTE PERIODEN

Door aankopen te doen bij Swiss Clinic en onze Algemene leveringsvoorwaarden te accepteren ga je een overeenkomst op afstand met ons aan.  Bij overeenkomsten op afstand heb je 14 dagen lang het recht om te annuleren. De periode van 14 dagen begint op de dag van je bestelling.

COOKIES

Onze website maakt gebruik van cookies. Een cookie is een tekstbestandje dat op je computer wordt opgeslagen. Het is een standaardtechniek waar vrijwel alle websites gebruik van maken. Het doel ervan is statistieken over het gebruik van de website bij te houden en informatie te verzamelen die we kunnen gebruiken om onze website nog beter te maken voor onze klanten. Als je wilt, kun je er in je webbrowser voor kiezen geen cookies te accepteren. We hebben een beleid over hoe we cookies gebruiken. We gebruiken cookies niet om persoonsgegevens te verzamelen en onze cookies kunnen we niet gebruiken om gebruikersgedrag bij te houden. Een cookie kan geen programma starten. De statistische gegevens kunnen alleen als getallen worden gelezen en zijn niet verbonden aan personen.

AUTEURSRECHTEN

De inhoud van deze website wordt beschermd door auteursrechten en mag niet in enige vorm, geheel of gedeeltelijk, worden gekopieerd, gereproduceerd of verspreid zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Swiss Clinic AB.

SWISS CLINIC AB BEHOUDT ZICH HET RECHT VOOR DEZE ALGEMENE LEVERINGSVOORWAARDEN IN DE TOEKOMST TE WIJZIGEN.